Autokorjaamo Vepsäläinen: Toimimaton ja kallis arpapeli on vaihtunut ennustettavaan ja kannattavaan markkinointiin.

Jussi Vepsäläinen pyörittää autokorjaamoaan Oulussa. Jussi toimii erittäin  kilpaillulla alalla, ja markkinoinnin tulokset eri mainostoimistojen kanssa olivat jääneet kerta toisensa jälkeen laihoiksi. 

– En kokenut saavani mainostoimistoista mitään apua, koska he tarjosivat minulle samaa mitä kilpailijoillenikin. Niinpä en juuri erottunut heistä, ja tulokset olivat surkeita. Olin testannut heidän kanssaan lähes kaikkea, ja käyttänyt rahaa mainontaan vuosien aikana yli 404 000 euroa, Jussi kuvaa lähtötilannetta.

Jussi ryhtyi pohtimaan, keskittyivätkö mainostoimistot yksinkertaisesti vääriin asioihin. Hän alkoi opiskella markkinointia ja mainontaa ja törmäsi sen myötä copywritingiin. Jussi ymmärsi, että myyvän tekstin kirjoittaminen on toimivan markkinoinnin sydän ja sielu.

– Niinpä ryhdyin etsimään Suomesta copywriteriä, jonka kanssa saisin tuotua esille yritykseni erilaisuuden kilpailijoihin verrattuna. Törmäsin Miikaan ja päätin ottaa tähän “nousevaan tähteen” yhteyttä. Häneltä löytyi oikeanlaista palveluhalukkuutta. Myös hinnat olivat kohtuulliset, Jussi kertoo. 

Ensimmäisenä projektinaan Jussi ja Miika rakensivat automaattisen vastauksen asiakkaan jättämään tarjouspyyntöön sekä vastauspohjan tarjoukseen. Vastauspohjan avulla tarjousten hyväksymisprosentti parani. 

Hyvän kokemuksen myötä Jussi tilasi Miikalta myyntikirjeitä ja parannuksia nettisivujen teksteihin. Samalla hän asemoi firmansa uudestaan ja teki sivuille parannetut palvelulupaukset. Kotisivujen konversio eli yhteydenottomäärät jopa nelinkertaistuivat.

– Määrän lisäksi saadut yhteydenotot ovat huomattavasti laadukkaampia ja saamme heidät asiakkaiksi aiempaa paremmin. Turhat kontaktit ovat minimissään, jolloin pystymme palvelemaan omia asiakkaitamme paremmin, Jussi iloitsee.

Asiakkaiden hankkimisen lisäksi Jussi on keskittynyt pitämään asiakkaistaan hyvää huolta. Hän pitää asiakkaisiinsa säännöllisesti yhteyttä Miikan kirjoittamien sähköpostiviestien avulla. Kirjeiden avulla Jussi antaa heille hyödyllistä tietoa, miten autoa voi huoltaa fiksummin ja edullisemmin pitkällä aikavälillä. Jussi nostaa myös esille autoalan epäkohtia rehellisesti ja avoimesti. Se on hälventänyt alalla valloillaan olevaa luottamuspulaa ja suhde asiakkaisiin on rakentunut syväksi. 

– Miikan kanssa homma sujuu helposti. Esimerkiksi myyntikirjeiden osalta mietimme yhdessä kirjeiden aiheet, joiden perusteella hän kirjoittaa luonnoksen. Sen jälkeen pallottelemme ideoita parannuksille ja korjauksille. Alussa Miikalla oli vaikeuksia pysyä sovituissa aikatauluissa, mutta kokemuksen myötä tämäkin ongelma on jäänyt historiaan. Prosessi on helppo ja vaivaton itselle, Jussi kuvailee.

Aikaisempi toimimaton markkinointi on vaihtunut ennustettavaan ja kannattavaan asiakkaiden hankkimiseen ja pitämiseen.  

– Miikan kunnianhimo nousta Suomen parhaaksi copywriteriksi selvästi ajaa häntä tekemään priimaa myyntitekstiä. Hän osaa hypätä asiakkaiden asemaan. Hän pohtii itse ja kyselee ihmisiltä, mitä he kokevat, näkevät ja tuntevat. Lisäksi hän osaa tuoda kilpailuetusi asiakkaidesi tietoon havainnollistavilla esimerkeillä ja tarinoilla, Jussi kertoo.

Jussin mukaan Miikan palvelut eivät kuitenkaan sovellu kaikille: 

– Kaikki sanovat haluavansa erottua kilpailijoista, mutta lopulta vain harva uskaltaa sitä kuitenkaan tehdä. 

Jussi kuitenkin suosittelee Miikan palveluksia kaikille, jotka kuuluvat tähän pieneen joukkoon. – Kun teet Miikan kanssa työtä pitkäjänteisesti, hyvät tulokset seuraavat varmasti perässä, Jussi lupaa.


Jätä yhteydenottopyyntö!