Nimeton suunn.malli

Tuplaa Tarjouspyyntösi -valmennus on juuri nyt suljettu.

Valmennuksen ovet aukeavat seuraavan kerran 01.11.2024

Tutustu valmennuksen sisältöön alapuolelta 👇

Tuplaa Tarjouspyyntösi 

Jopa 90 päivässä

Jos myyt palveluita (kuten esim. remonttia, autonhuoltoa, aurinkopaneelien asennuksia, pihasaunojen rakentamista)…

Tai jos myyt asiantuntijuutta (asianajajat, personal trainer, jne)… 

Ja olet taistellut asiakashankintasi kanssa, niin kuuntelehan hetki.

Kun perustin 11 vuotta sitten maalausliikkeen, halusin teettää meille hienot työvaatteet. Niinpä tilasin kotipaikkakunnaltani Haapavedeltä pienestä liikkeestä satsin vaatteita. 

Kun ihastelimme fleece-paidan brodeerauksen tekoa, kehuimme työn jälkeä paikalliselle yrittäjälle. 

“Niin, kyllähän näitä brodeerauksia tekisi enemmänkin, jos vain saisi enemmän kauppaa”, yrittäjä totesi.

Ihmettelin silloin, miksi kauppa ei muka kävisi. Työnjälki oli aina aivan priimaa, palvelu ystävällistä ja mahdolliset virheet korjattiin. Hintakaan ei ollut korkeimmasta päästä. 

Vuosien aikana maalausbisnestä pyörittäessä ymmärsin, ettei tämä tuttu yrittäjä ollut poikkeus.  

Monet yrittäjät ovat todellisia huippuja työssään, mutta eivät koskaan saa bisnestä kasvamaan tai kannattavaksi. Ja paikallislehden haastattelussa ennen eläkepäiviä he kertovat ensi töikseen pitävänsä lomaa, koska sellainen ei ole ollut mahdollista kymmeniin vuosiin. 

Ja jos näin käy, siihen on vain yksi syy. Yrittäjä ei ole koskaan oppinut kunnolla yrittäjän tärkeintä taitoa: Saamaan asiakkailta tarjouspyyntöjä, ja tekemään niistä kauppaa. 

Sinä haluat tehdä erilaisen tarinan. Tai muuten et varmaankaan olisi lukemassa tätä tekstiä täällä? 

Kyse ei varmasti ole siitä, ettetkö olisi yrittänyt. Mutta mikä ikinä teetkin, tulokset eivät ole kunnianhimosi tasolla? 

Mistä tiedän tämän? Siitä, että olen kävellyt sinun saappaissasi. Nimittäin…

Nimeton suunn.malli

Kasvatin maalausbisneksemme 7 vuodessa 7 miljoonaan. Mutta se ei tapahtunut helposti.

Se onnistui pitkälti siksi, että saimme jatkuvasti uusia tarjouspyyntöjä. Ja se oli mahdollista siksi, että uskalsin testata markkinoinnissa lähes kaikkea. Mainostimme sanomalehdissä. Lauloin radiomainoksissa. Teimme Google-mainoksia mainostoimiston kanssa. Muutimme nettisivuja konsultin ohella. Teimme aina uusia ja parempia myyntikansioita. Teimme tienvarteen jättitauluja. Listaa voisi jatkaa vielä vaikka kuinka.  

Osa niistä toimi erinomaisesti, osa hetken aikaa, osa ei ollenkaan. 

Ongelma oli siinä, että en osannut mitata markkinointia kunnolla. En myöskään tiennyt, miksi asiakkaat valitsivat meidät kilpailijoiden sijasta. Siksi en myöskään tiennyt, mihin markkinointitoimenpiteisiin minun olisi kannattanut eniten panostaa ja mihin ei. Sen sijaan tein kaikkea vähän. Monikanavaisesti, kuten yleinen neuvo kuuluu. 

Jos voisin nyt palata ajassa taaksepäin, tekisin melko monta asiaa eri tavalla. 

Onneksi olen nyt voinut auttaa seuraajaani Sorcolorilla, sekä useita asiakkaitani tekemään Mitattavaa Markkinointia™, jonka avulla he ovat tehneet markkinoinnistaan aseen, jolla he pärjäävät kovassa kilpailussa. 

jussi

Olen käyttänyt yhteensä yli 404 000 euroa rahoja perinteisiin mainostoimistoihin ja mainoksiin ja kokeillut melkein kaikkea. Valitettavasti valtaosa mainostoimistoista keskittyy turhiin mittareihin tai nokkeliin sloganeihin ja tulokset ovat harvoin erityisen hyviä.

Miika on toista maata. Ei hänkään täydellinen ole, mutta kiinnostunut vain asioista, jotka tuo tuloksia ja joista saa parhaan tuoton sijoitettuun rahaan nähden.

Jussi Vepsäläinen, Yrittäjä
Autokorjaamo Vepsäläinen Oy

WhatsApp Image 2022 06 03 at 14.53.37 e1659890500897

Olemme käyttäneet Miikan palveluita reilu pari vuotta. Tulokset ovat olleet hyviä ja yhteistyö jatkuu edelleen. Miikan kanssa työskentely on rentoa ja joustavaa.

Valitsin Miikan Vaskiseppien kumppaniksi, koska hänen kirjoittama teksti oikeasti myy, eikä ole vain kivaa sisällöntuotantoa.

Niko Kreivi, Myyntijohtaja
Vaskisepät

WhatsApp Image 2023 03 17 at 16.29.00 1

”Olemme saaneet yhteistyön myötä noin 40 % enemmän tarjouspyyntöjä samaan hintaan kuin aikaisemmin”

Paulus Kemppainen, Toimitusjohtaja
Omawatti

Koska tiedän, että monet yrittäjät raatavat kireässä hintakilpailussa ilman asiakkaita, enkä voi auttaa kaikkia henkilökohtaisesti, päätin paketoida Mitattavan Markkinoinnin™ -menetelmän valmennukseeni, jonka nimi on:

Tuplaa Tarjouspyyntösi 

Tuplaa Tarjouspyyntösi on kehittämääni Mitattavan Markkinoinnin™ -menetelmään perustuva 30 päivää kestävä valmennus, jonka avulla pääset – missä tahansa oletkin nyt: aloittavana yrittäjänä, tai jo vuosia yrittäneenä – tilanteeseen, jossa 

  • Tuplaat tarjouspyyntösi, tai puolitat niiden hinnan
  • Tiedät, miten markkinointisi toimii, ja miten saat parannettua sitä jatkuvasti
  • Osaat sanoa tarkalleen, mitä asiakkaan hankkiminen maksaa sinulle
  • Sinulla on aina selkeä käsitys siitä, missä kanavissa sinun kannattaa mainostaa tai olla mainostamatta
  • Osaat tehdä tarjouspyynnöistä kauppaa paljon paremmalla prosentilla – vaikka et olisi edes erikoisen hyvä myyjä
  • Tiedät, miten teet riskittömiä valintoja valitessasi mainostoimistoa.

Ennen kaikkea olet tilanteessa, jossa sinun ei enää koskaan tarvitse stressata siitä, mistä ja milloin saat seuraavat asiakkaasi. Voit siirtyä viikonloppujen viettoon rauhallisin mielin, koska tiedät, että seuraavallakin viikolla saat uusia tarjouspyyntöjä, joista pääset tekemään seuraavat kauppasi. 

Valmennuksessa opit Mitattavan Markkinoinnin™ 4 askeleen menetelmän, joka on testattu kymmenillä palveluita tekevillä yrittäjillä, kuten autokorjaamolla, kattoremonttiyrityksessä, maalausfirmassa, aurinkopaneelifirmassa, maanrakennusalalla ja personal training -palveluissa. 

Mitattavan Markkinoinnin™ menetelmä ei ole ainoa järkevä tapa tehdä palveluita myyvän yrityksen markkinointia. Mutta sen sijaan se on minun ja asiakkaideni kokemuksen mukaan tehokkain ja vähiten aikaa vievä tapa tehdä markkinointia

Tiedän nimittäin varsin hyvin, että sinulla on miljoona muutakin asiaa hoidettavana kuin yrityksen markkinointi. Ja siksi oletkin puun ja kuoren välissä. Asiakkaita on saatava, mutta aikaa ja osaamista niiden hankkimiseen ei meinaa olla. 

Tuplaa Tarjouspyyntösi -valmennus on vastaus juuri tähän tilanteeseen.

Juhap 1 1 edited


”Minun ongelma oli päämäärätön haahuilu markkinoinnissa.

Kaikenlaista on kokeiltu, mutta markkinoinnissa ei ole ollut mitään selkeää ajatusta, eikä ymmärrystä siitä, mikä mahdollisesti toimii ja mikä ei. Tätä oli jatkunut jo yli 20 vuotta.

Valmennus auttoi selkeyttämään, mistä markkinoinnista on kyse ja miten sitä kannattaa tehdä. Nyt minulla on viimeinkin punainen lanka siihen. ”

Juha Rusanen, Yrittäjä
Työmyyrä Oy

Pilottiryhmän opiskelija

6cbc99cb 0317 46b4 bdff 462a134200d2

”Markkinointi on ollut omassa työssäni aiemmin vähän hähmäinen kokonaisuus.

”Markkinointi on ollut omassa työssäni aiemmin vähän hähmäinen kokonaisuus.

Valmennuksessa saa selkeän kuvan siitä, mitkä asiat ovat olennaisia markkinoinnin onnistumisessa ja mitkä eivät. Nyt tiedän myös, miten mittaan tuloksia. Suosittelen valmennusta.” 

Samu-Pekka Jokitalo, Yrittäjä
Savon Aurinkosähkö Oy

Pilottiryhmän opiskelija

sorri

”Kun aloitin Sorcolorin markkinointipäällikkönä, olin kuin norsu posliinikaupassa.

Miikan valmennuksessa tajusin, mitä minun tarvitsee mitata ja mitä ei.

Firman markkinointi tuottaa nyt tarjouspyyntöjä tehokkaasti ja ennustettavasti.

Kokonaismarkkinointikustannus per tarjottu tarjouspyyntö on laskenut 12,5 % ja määrä noussut 19 %

Plussana valmennuksesta jäi mieleen paljon nippelitietoa, josta on hyötyä niin päivittäisten valintojen kanssa kuin markkinointistrategin luomisessa.”

Henri Huhtala, Markkinointipäällikkö, Sorcolor Oy

Pilottiryhmän opiskelija

Mitä valmennus tarkalleen ottaen sisältää?

Valmennus on jaettu 5 eri osioon. Jokaisessa osiossa on videot tai muuta kirjallista materiaalia, joissa näytän konkreettisesti askel askeleelta, kuinka luot oman markkinointisysteemisi. Ne etenevät järjestyksessä siten, että jokainen luo pohjaa seuraavalle osiolle. Voit käydä valmennusta omaan tahtiisi, ja viedä valmennuksen opit käytäntöön samantien.

Videot ovat melko lyhyitä, keksimäärin noin 20 minuutin mittaisia. Ne ovat riittävän pitkiä, jotta voit oppia niistä perusteellisesti asiat, mutta taas niin lyhyitä, että jaksat ja ehdit katsoa ne.

Kaikki ohjeet ovat yksinkertaisia, maalaisjärkisiä, ja käytännöllisiä ohjeita, jotka on helppo soveltaa omaan toimialaasi.

Ja tämän kaiken saat käsiisi, kun liityt valmennukseen.

Osio 1: Perusta Mitattavalle Markkinoinnille™  

Osiossa 1 luomme kestävän perustan markkinoinnille, joka ei ole riippuvainen yhdestäkään trendistä, somealustasta tai muusta päivittäin muuttuvasta asiasta.

Osiossa 1 parhaita paloja muun muassa:

  • Mielen asetus (Mind-set): Ajattelumalli, joka tekee sinusta hyvän markkinoijan
  • Yrittäjän perisynti: Yleisin syy, miksi tarjouspyyntöjä ei tule riittävästi
  • Perusta markkinoinnille: Yksinkertainen työkalu, jonka avulla pyörität koko markkinointiasi.
  • Pomminvarma takaportti: Helppo tapa varmistaa, että osaat ostaa markkinoinnin palveluita mainostoimistosta (esimerkiksi mainontaan)
  • Markkinoijan ansa ja sen välttäminen: Mitä asioita tarvitsee mitata, ja mitä (yleisiä, mutta turhia) ei todellakaan tarvitse, eikä edes kannata
  • Ajankäyttö: Menetelmä, millä kairaat ajan kalenterista markkinoinnin tekemiselle

Osio 2: Isompi, nopeampi, vahvempi

Osiossa 2 etsimme sinulle kilpailuedun yksinkertaisella menetelmällä

Tässä osiossa sinulle paljastuu muun muassa seuraavat asiat: 

  • Erottautumisen sietämätön vaikeus: Näin onnistut erottautumaan, vaikka se onkin yleensä todella vaikeaa.
  • Väärä “suomalainen” tapa: Syy, mikä estää suomalaisia erottautumasta
  • Kilpailijoiden kirous: Miksi kilpailijasi estävät sinua erottautumasta
  • Pään sisäinen rajoitin: Miksi erottautuminen lopulta jää tekemättä
  • Pois hintakilpailusta: Syy, miksi asiakas jopa haluaa maksaa sinulle enemmän kuin kilpailijallesi (eikä syy ole kiiltävä brändi) 
  • Laadun illuusio: Miksi laatu itsessään ei riitä kilpailueduksi. 

Osio 3 Väärät ja oikeat menetelmät

Osiossa 3 käymme läpi, miksi yleinen tapa tehdä markkinointia lähes poikkeuksetta epäonnistuu. Sen jälkeen perehdymme siihen, miksi Mitattavan Markkinoinnin™ menetelmä toimii parhaiten palveluita myyvälle yrittäjälle.

Osion 3 parhaita paloja muun muassa: 

  • Huonot esimerkit: Pahimmat esimerkit tavasta tehdä mainontaa, joka ei tuo koskaan euroja takaisin
  • Tyypillinen väärinymmärrys: Investointi, jossa rahat valuvat lähes poikkeuksetta hukkaan
  • Tulokseton kikkare: Lähes jokaiselta nettisivulta löytyvä lisäosa, josta yritykset maksavat, mutta jonka hyödyistä heillä ei ole varmuutta
  • Takuuvarma menetelmä: Yllättävä syy, miksi tämä menetelmä toimii, vaikka tässä ei sinänsä olekaan mitään uutta tai mullistavaa.
  • Erilainen tapa lähestyä kohderyhmää: Yksinkertainen, mutta tehokas tapa, jolla määrittelet tuottavimmat asiakkaat

Osio 4 Käytännön markkinointisysteemi

Osiossa 4 menemme markkinointisysteemin luomiseen käytännössä. Käymme läpi vaihe vaiheelta, miten saat tuplattua tarjouspyyntösi. 

Tässä muutama nosto sisällöstä: 

  • Markkinointi omissa käsissä: Miksi markkinointi on aivan liian tärkeä – ja käytännössä mahdotonta – ulkoistettavaksi vaikkapa mainostoimistolle.
  • “Punaisen” meren strategia: Miksi palveluita myyvän yrittäjän kannattaa mainostaa siellä, missä kaikki muutkin mainostavat, ja miten voitat kilpailun siellä. 
  • Lisämauste Google-mainoksiin: Miten voit auttaa mainostoimistoa parantamaan Google-mainosten (tai muiden hakukonemainosten) tuloksia, vaikka et ymmärtäisi mainonnan teknisestä puolesta yhtään mitään
  • Yleinen harhaluulo nettisivuista: Miksi nettisivuja tehdään väärin, ja miksi niitä ei pitäisi “päivittää”
  • Kaupantappaja: Tämä toimintamalli nostaa kaupanpäätösprosenttiasi vääjäämättä – tutkitusti.
  • Lomarahat: Helppo tapa ottaa silloin tällöin “ilmainen” kauppa. 
  • Tilipäivä: Mistä saat asiakkaita, joille myyt helpommin kuin asiakkaille yleensä.
  • Hesburgerin oppi: Mitä samaa piskuisenkin pienyrittäjän kannattaa tehdä mitä Hesburger tekee (ja se ei ole ärsyttävä mainos majoneesista)

Osio 5 Testaamisen lyhyt oppimäärä

Osiossa 5 käymme läpi, miten parannat jatkuvasti markkinointiasi myös ensi vuonna, sen jälkeisenä ja myös viiden vuoden päästä. 

Parhaat palat osiosta 5: 

  • Gurujen ansa: Miksi markkinointi ei ole koskaan valmista, vaikka jotkut “gurut” myyvätkin automaattisia myyntikoneita tai passiivisia tuloja
  • Riskitön testaus: Näin voit parantaa tuloksia jatkuvasti ilman pelkoa nykyisten tulosten menettämisestä
  • Testaamisen anatomia: Miksi kaikki testit “onnistuvat”

Ja paljon paljon muuta.

Ja kun olet käynyt tämän valmennuksen läpi… 

Olisi mukava latoa tähän listaus, miten tämän valmennuksen läpikäyminen vie sinut Luvattuun Maahan, kun teet vain mitä sanon.

Mutta… lue tämä erityisellä tarkkuudella!

Tämän valmennuksen läpikäyminen itsessään ei vie sinua yhtään mihinkään. Jos sinulla on tapana innostua jostakin hetkeksi, ja jättää se sitten kesken, ei sinun kannata osallistua tähän valmennukseen ollenkaan. 

Tosin, koska yhä luet tätä, sinulla on selvästi keskittymiskykyä. 😄 Ja siksi uskon, että sinulla on myös pitkäjänteisyyttä ensin opiskella, ja sitten viedä asioita käytäntöön. 

Ja ainoastaan niin voit nähdä parantuvia tuloksia markkinoinnissasi. 

Ja jos olet nopea oppimaan, sekä reipas viemään asioita käytäntöön, parhaimmillaan jo 90 päivän jälkeen tarjouspyyntösi voivat tuplaantua.

Valmennuksen jälkeen

  • Luot itsellesi Mitattavan Markkinoinnin™ -systeemin, jonka avulla tuplaat tarjouspyyntösi tai puolitat markkinointikustannuksesi (-investointisi). Parhaimmassa tapauksessa tuplaat tulokset jopa 90 päivässä.
  • Erotut kilpailijoistasi, ja sen myötä…
  • Näet sähköpostissasi kiihtyvällä tahdilla uusia tarjouspyyntöjä asiakasehdokkailta, jotka haluavat ostaa ennemmin sinulta kuin kilpailijoiltasi
  • Tiedät joka päivä vesiselvästi, paljonko uuden asiakkaan hankkiminen maksaa sinulle
  • Pystyt kasvattamaan bisnestäsi kannattavasti, koska yrityksesi sydän – tarjouspyynnöt – pitävät veren virtaamassa päivittäin
  • Pystyt parantamaan kannattavuuttasi
  • Et enää koskaan kuuntele mainostoimiston väsyneitä selityksiä huonoista tuloksista.

Paljonko Tuplaa Tarjouspyyntösi -valmennus maksaa? 

Tässä kohti esittelysivua saatettaisiin monesti alkaa kertomaan ensin, kuinka monta vuotta elämästäni olen käyttänyt markkinoinnin opiskeluun. Ja sitten miten olen sijoittanut siihen kymmeniä tuhansia euroja, tuhansia tunteja kaikkine epäonnistumisineen ja virheineen. Ja nyt, juuri tänään olen viikannut sinulle kaiken valmiiksi helpoksi ratkaisuksi, jotta voit vain kopioida kaiken. 

Ja sitten sanoisin, että voisin helposti laskuttaa tästä tuhansia tai jopa kymmenen tuhatta euroa. 

Ei. Minä en tee niin. 

Koska jos voisin laskuttaa tästä helposti 10 000 euroa, tietenkin myös laskuttaisin tästä 10 000 euroa. 😁

Mutta ennen kuin kerron sinulle, paljonko tämä valmennus maksaa, kerron kuitenkin vielä yhden asian. 

Käytin maalausliikkeemme markkinointiin 7 vuoden aikana yhteensä 766 258 euroa. Valtaosa siitä oli onneksi hyvää rahaa, joka tuli takaisin asiakkaiden (ja yhteensä reilun 19 miljoonan euron) muodossa. Mutta ikävä kyllä myös tuhlasin rahojamme kuusinumeroisen summan, eikä se summa ala edes ykkösellä. 

Jos olisin silloin voinut osallistua tällaiseen valmennukseen, ja aloittaa heti opiskelemaan sitä, minkä tiedän nyt toimivan parhaiten, olisin säästänyt hävyttömän summan rahaa. 

Tämän sanottuani kerron, paljonko hinta on. Valmennus maksaa 490 euroa + alv 24 %. Voit maksaa valmennuksen kerralla tai kolmessa osassa 3 x 179 € = 537 € + alv 24 %.

Aloita matkasi kohti tarjouspyyntöjen tuplaamista tästä

Tuplaa Tarjouspyyntösi -valmennus

  • Hinta 490 € + alv 24 %
  • Valmennus omalla valmennusalustalla
  • Elinikäinen pääsy materiaaleihin
  • Päivittyvät materiaalit

Onko tällä valmennuksella takuuta?

Tiedän menetelmän toimivan 100 % varmuudella. Jos kuitenkin jostakin syystä tarjouspyyntöjen määrä ei tuplaannu tai edes parane, maksan rahasi takaisin.

(Homma toimii näin. Lähetät minulle sähköpostia, jossa kerrot haluavasi rahasi takaisin. Minä maksan rahasi mukisematta takaisin. No hard feelings, kuten tavataan sanoa.)

Aika tehdä päätös

Tämä sivu on pitkä, ja olemme melkein sen lopussa. 

On siis aika tehdä päätös. 

Jäätkö tekemään sitä samaa, mitä teet nyt? Jos teet näin, on todennäköistä, että mikään ei muutu maagisesti tulevaisuudessakaan.

Vai lähdetkö viemään käyttöösi takuuvarmaa menetelmää, joka on tuonut tarjouspyyntöjä kymmenien miljoonien eurojen edestä eri palvelualoilla, useiden vuosien ajan?

Kysymyksessä on sinun bisneksesi ja tulevaisuutesi. 

Tee viisas päätös.

Terveisin,

Kopio tiedostosta Miika Soronen
Nimeton suunn.malli

Jatkuuko tämä sivu sittenkin? 

Jos et ole vielä vakuuttunut siitä, että sinun kannattaa tehdä tämä investointi, ja lähteä tuplaamaan tarjouspyyntösi, ehkä vakuuttelu tämän jälkeen ei enää hirveästi auttaisi?

Mutta ymmärrän, että sinulla saattaa olla vielä jokin avoin kysymys mielessäsi.

Alapuolella on kysyttyjä kysymyksiä tähän valmennukseen liittyen. Jos et löydä vastausta sieltä, lähetä minulle sähköpostia osoitteeseen [email protected].

Usein kysytyt kysymykset

Ehdottomasti. Ainakin, jos aiot kasvattaa toimintaasi joskus täysipäiväiseksi.

Et. Tämä ei ole pelkkää viihdettä, vaan valmennus vaatii ensin opiskelua ja sitten oppien viemistä käytäntöön. Mikäli et jostakin syystä saisi tuloksia, siinä tapauksessa palautan toki rahasi.

Jos myyt tavanomaisia palveluita, niin kyllä. Jos oletat, ettei palvelusi ole tavanomainen, lähetä sähköpostia [email protected]. Vastaan sinulle sitten takaisin.

Jos haluat eroon omasta asiakashankinnasta, tämä toimii nimenomaan siihen. Tai jos haluat tämän korvaavan omasta asiakashankinnastasi osan, niin toimii silloinkin.

Kyllä ja ei. Varsinaista myyntitekstin kirjoittamista ei. Mutta opettelemme kirjoittamaan tekstiä, joilla saat asiakkaasi pyytämään tarjouksen sinulta.