Kysymys sinulle, palveluyrittäjä:

Tiedätkö, mikä on nettisivujesi tärkein sivu, joka tuottaa sinulle eniten yhteydenottoja?

(Vihje: Se tuskin on se, mitä luulet)

Joten, mikä on veikkauksesi: 

  1. Tuotteesi laskeutumissivu?
  2. Yhteystietosivu?
  3. Etusivu?
  4. Sivu, jossa kerrot yrityksesi tarinan? 

Tarvitko vinkin?

Se ei ole välttämättä sivu, johon potentiaaliset asiakkaasi saapuvat ensimmäisenä vaikkapa hakukoneista tai Google-mainoksesta. 

Se ei ole yhteystiedot-sivu, vaikka se voisi tuntua loogiselta. Se olisi tietysti helpoin sivu tehtäväksi.  

Eikä se ole edes yrityksesi tarina-sivu, jossa kyllä yleensä vietetään ajallisesti kaikkein eniten aikaa. 

Tutkittuani eri yritysten kotisivujen analytiikkaa – yllätyin vastauksesta itsekin. 

Niistä löytyy aina yksi ja sama selittävä tekijä: 

Kaikki ne valokuvaajan ottamat kalliit kuvat, kaunis fontti, yrityksen viikkoja mietitty logo, mainostoimiston hienot videot tai huolella tehdyt hakukoneoptimoidut blogitekstit ovat turhia, jos nettisivujesi tärkein sivu ei ole kunnossa. 

Mistä sivusta puhun? 

Etusivusta – eli parhaasta ”buukkarista tai luukuttajasta”

Asiakkaideni analytiikka nimittäin osoittaa kerta toisensa jälkeen, että eniten yhteydenottoja tulee nimenomaan etusivusta.

Vaikka jatkaisin esimerkkejä kaikilta mahdollisilta aloilta, lopputulos olisi aina sama.

Syy on selvä: Etusivu on usein ensimmäinen sivu, johon yrityksesi potentiaaliset asiakkaat saapuvat. 

Ja mikäli asiakasehdokas saapuukin kotisivuillesi vaikkapa laskeutumissivulle (eli sivulle, jossa puhut tärkeimmästä palvelustasi), sen luettuaan hän todennäköisesti siirtyy etusivullesi ennen kuin hän pyytää tarjouksen.

Miksi? 

Sitä voisi verrata siihen, että näkisit uudesta autosta vain keulan ja innostuisit sen kauneudesta. Mutta haluaisitko ensin nähdä koko auton, ennen kuin pyytäisit lisää tietoja siitä?

Niinpä.

No nyt varmaan ajattelet, että kyllähän minulla on nettisivuillani etusivu, kuten kaikilla muillakin. 

Miksi minun pitäisi olla kiinnostunut tästä asiasta yhtään tämän enempää?

En tiedä sinusta ja bisneksestäsi vielä tarpeeksi, mutta valtaosalla etusivuja ei ole mietitty siitä näkökulmasta, mistä pitäisi: saada asiakas jättämään tarjouspyyntö yritykselle. 

Valtaosa etusivuista – todennäköisesti myös sinun – vuotaa kuin verkkokassi. 

Sellaisen etusivun omistaminen on kuin kummisedän perintö, josta ottaisit vain puolet, ja antaisit loput puolet jollekin muulle, jota et edes tunne. 

Jotta näin ei kävisi sinulle, kehitin kaltaisellesi kunnianhimoiselle yrittäjälle palvelun, jossa voit vain voittaa

Esittelyssä: Sorosen® Etusivu Uusiksi -palvelu

Sorosen® Etusivu Uusiksi on nimensä mukaisesti nettisivujesi etusivu, jonka kirjoitan uusiksi. 

Sen tavoite on yksinkertaisesti saada parannettua sivusi konversioprosenttia. 

Se tarkoittaa sitä, että jos aikaisemmin vaikka yksi ihminen sadasta eli 1 % sivusi kävijöistä on pyytänyt tarjouksen sinulta, tavoitteeni on saada nostettua prosentti lukemaan 2, 4 tai kenties vaikka 6. 

Käytännössä ero näyttää tältä:

Asiakkaani alkuperäinen sivu tuotti 13 päivän aikana 319:sta vierailijasta 7 tarjouspyyntöä. 

Minun tekemä kilpaileva versio tuotti 13 päivän aikana 365:sta vierailijasta 22 tarjouspyyntöä. 

Minun versioni – eli Sorosen® Etusivu Uusiksi toimi siis 214 % paremmin kuin alkuperäinen versio! 

Tässä tapauksessa tulokset olivat noin 32 % paremmat, eli 19 päivän aikana minun versioni tuotti 160 tarjouspyyntöä, kun alkuperäinen 121.

Sorosen® Etusivu Uusiksi tuottaa rahaa kahdella vaihtoehtoisella tavalla – tai maksan rahasi takaisin. 

Jos haluat saada bisneksesi kasvuun, saat enemmän uusia asiakkaita samalla mainosbudjetilla kuin aikaisemmin. 

tai 

Jos et voi ottaa lisää uusia asiakkaita, parempi sivu tuottaa sinulle saman verran uusia asiakkaita kuin nyt, mutta pienemmällä kävijämäärällä eli pienemmällä mainosbudjetilla. 

”Saimme etusivullemme 34 % paremmat tulokset Miikan avulla. Vuositasolla säästetyt eurot ovat kymmeniä tuhansia. Tai sitten samalla rahalla saamme satoja tarjouspyyntöjä enemmän”

Erik Yrjänä

Sorcolor

Mutta toimiiko Etusivu Uusiksi sinulle?

Olisi mukava sanoa, että voin auttaa aivan kaikkia. Mutta haluan olla kaikessa toiminnassa rehellinen. 

Ensiksi Etusivu Uusiksi ei ole ihan edullinen tuote. Toki jos en onnistu parantamaan etusivusi tuloksia puolessa vuodessa, saat rahasi takaisin. 

Mutta…

Jotta sinun ei tarvitsisi pettyä ja minun palauttaa sinulle rahoja, myyn Etusivu Uusiksi -palvelua vain sellaisille yrityksille, joita voin varmuudella auttaa.

Siksi pyydän, että luet seuraavan huolella.

Etusivu Uusiksi ei sovi sinulle, jos

  • Yrityksesi on aivan alussa, ja sinulla ei ole ollenkaan myyntiä, tai sitä on tosi vähän
  • Sivullasi ei ole juurikaan liikennettä
  • Et mittaa nykyisiä tuloksiasi
  • Myyvä teksti on mielestäsi liian jenkkiä tai liian myyvää. Tai tekstin määrälle on olemassa jokin maksimimitta, jonka ihmiset näkemyksesi mukaan jaksavat lukea
  • Yrityksesi tai tuotteesi ei erotu kilpailijoistasi mitenkään
  • Brändisi on arvokkaampi kuin tulokset
  • Olisit tiennyt itsekin, miten muutokset pitää tehdä

Etusivu Uusiksi taas sopii sinulle, jos…

  • Sivuillasi on tasaisesti liikennettä, ja tiedät nykyiset tuloksesi vähintään kolmen kuukauden ajalta 
  • Kehität markkinointiasi pitkäjänteisesti
  • Uskallat tehdä rohkean lupauksen asiakkaan ongelman ratkaisemisesta
  • Olet parempi tai vähintään erilainen kuin kilpailijasi
  • Sinulla on WordPress-pohjaiset nettisivut, tai valmis testityökalu muulla alustalla

”Käytämme vuodessa valtavasti rahaa mainontaan. Tulosten radikaali parantuminen etusivulla tarkoittaa mainosrahojen radikaalia säästämistä esimerkiksi Googlessa ja Facebookissa. Tämä palvelu jos jokin kannattaa ostaa Miikalta”

Paulus Kemppainen

Omawatti

Kuinka paljon Myyntisivu Uusiksi maksaa?

Tiedän, että löydät markkinoilta jonkun, joka tekee sinulle vaikka koko nettisivusi uusiksi 500 eurolla.

Valitettavasti en ole kuitenkaan yksi heistä. 

Minun työni on parantaa etusivusi konversiota merkittävästi.

Jos se olisi 30 %, paljonko voisit saada vuodessa lisää liikevaihtoa? Kuinka paljon lakkaisit silloin menettämästä rahaa kilpailijoillesi? 

20 000 euroa? 200 000 euroa? 1 200 000 euroa? 

Etusivu Uusiksi maksaa 990 euroa. Se ei todellakaan ole halpa, mutta se on vain murto-osa siitä, mitä itse tienaat tällä palvelulla.

Parantuneet tulokset saavat hinnan näyttämään naurettavalta, tai et maksa mitään.

(Huom, älä soita ja kysy hinnasta alennusta. Sitä ei saa kukaan mistään syystä)

Tuloksia takuulla, tai et maksa senttiäkään

Koska kirjoittamani Myyntisivu maksaa pomminvarmasti enemmän kuin tuntilaskutteisen freelance-kirjoittajan, sinun täytyy tietysti olla varma, että investointi on kannattava.  

Siksi saat työlleni takuun, jota tuskin saat mistään muusta mainostoimistosta. 

Jos tekemäni Myyntisivu Uusiksi ei maksa itseänsä takaisin seuraavan kuuden (6) kuukauden aikana, saat rahasi takaisin. 

Rahojen palauttaminen ei tietysti olisi minulle kovin mukavaa. 

Mutta vielä inhottavampaa sinun olisi jäädä ilman tuloksia kovien lupausten ja odotusten jälkeen. 

Asia ei ole tämän monimutkaisempi. Sinulla ei ole mitään riskiä, vaan kannan sen täysin puolestasi. 

Entä mitä jos tulokseni olisivat huonommat kuin nykyisen sivusi? 

Sitä varten teemme sivustasi aina A/B-testauksen, eli laitamme minun kirjoittaman sivun kilpailemaan nykyistä sivuasi vastaan. 

Vanha sivusi jää siis pohjalle, eikä mitään vahinkoa voi tapahtua.

Toimi heti tai hinta nousee

Hyvässä myyntitekstissä on aina lopussa jokin syy, miksi toimia heti. Melko usein se liittyy niukkuuteen tai hinnanousuun. 

Minäkään en tietysti pidä hintaani ikuisesti näin alhaalla, eikä kalenterissanikaan ole rajattomasti aikoja. 

Kysymys ei kuitenkaan ole nyt minusta, vaan sinun bisneksestäsi. 

Ja yksi asia on varma. Jos täytät “kriteerini”, voit ainoastaan voittaa Etusivu Uusiksi -palvelullani. 

Tuloksesi eivät käytännössä voi mennä alaspäin. Jos ne menevät ylöspäin, tienaat vähintään kolmessa kuukaudessa investointisi takaisin, jonka jälkeen paremmat tulokset satavat suoraan kassaasi. Myös ensi vuonna ja sitä seuraavana.

Joten, miten on?

Suljetko nyt tämän sivun, ja annat kaiken olla kuten ennenkin? Jätät rahat pöydälle, vaikka voisit laittaa ne omaan taskuusi? 

Vai otatko mieluummin nettisivuillesi paremmat tulokset vastaan ilman riskiä? 

Jos olet valmiina etenemään, täytä lomake alapuolella, niin pääsemme liikenteeseen. 

(Huom, tällä hetkellä työjononi on noin kahden kuukauden mittainen. Kannattaa siis toimia mieluummin vähän ajoissa, kuin sitten joskus myöhemmin, kun on jo hirvittävä kiire.

Terveisin,

Miika

Jätä yhteydenottopyyntö!

Yhteydenottolomake